INFORMACE PRO KLIENTY :
POVINNÉ INFORMACE
DLE §88 ZÁKONA 170/2018 Sb.
Samostatný zprostředkovatel (dále jen
„pojišťovací zprostředkovatel“):
Obchodní firma pojišťovacího
zprostředkovatele: MT KLIENT SERVIS
s.r.o.
Identifikační číslo: 26425017
Sídlo společnosti:
Kamýk nad Vltavou 11, 262 63 Kamýk nad Vltavou
Adresa provozovny:
Kamýk nad Vltavou 11, 262 63 Kamýk nad Vltavou
Statutární orgán:
Jednatel společnosti
Společnost provozuje činnost jako: Samostatný
zprostředkovatel
Jednatel jedná a podepisuje se za
společnost tak, že k napsané nebo vytištěné obchodní firmě společnosti připojí
svůj podpis. Pojišťovací zprostředkovatel je zapsán v registru pojišťovacích
zprostředkovatelů, vedeném Českou národní bankou dle §12 zákona 170/2018 Sb., v
platném znění. Zápis ve zmíněném registru je možno ověřit na internetových
stránkách České národní banky – www.cnb.cz, v sekci: Registr pojišťovacích
zprostředkovatelů a samostatných likvidátorů pojistných událostí, případně na
žádost klienta vydá pojišťovací zprostředkovatel úředně ověřenou kopii
osvědčení o registraci pojišťovacího zprostředkovatele.
Pojišťovací zprostředkovatel nemá žádný
přímý ani nepřímý podíl na hlasovacích právech a kapitálu pojišťovny, se kterou
má být pojištění sjednáno ve výši vyšší jak 10%. Pojišťovna, se kterou má být
pojištění sjednáno, ani žádná z osob danou pojišťovnou ovládající nemá přímý
ani nepřímý podíl na hlasovacích právech a kapitálů pojišťovacího
zprostředkovatele ve výši vyšší jak 10%.
Bude-li klient s prací některého ze
zaměstnanců nebo pojišťovacích zprostředkovatelů pojišťovacího
zprostředkovatele nespokojen, je oprávněn stěžovat si statutárnímu orgánu
pojišťovacího zprostředkovatele, a to doporučeným dopisem zaslaným na adresu
sídla pojišťovacího zprostředkovatele, nebo na e-mail: mtron@email.cz.
Podat stížnost může rovněž orgánu dohledu
nad činností pojišťovacích zprostředkovatelů, kterým je Česká národní banka,
případně podat žalobu na pojišťovacího zprostředkovatele u věcně a místně
příslušného soudu, nebo se obrátit na mimosoudní orgán řešení sporů, kterým je
v oblasti životního pojištění finanční arbitr – www.finarbitr.cz, u neživotního
pojištění Česká obchodní inspekce – www.coi.cz. Při řešení spotřebitelských
sporů v oblasti neživotního pojištění se může obrátit na Kancelář ombudsmana
České asociace pojišťoven – www.ombudsmancap.cz.
Pojišťovací zprostředkovatel
zprostředkovává pro zákazníka pojištění jako pojišťovací agent na základě
písemné smlouvy s pojišťovnami, nebo jako pojišťovací makléř na základě písemné
smlouvy se zákazníkem, přičemž může zprostředkovávat pojištění pro pojišťovny,
které jsou uvedeny v registru ČNB jako spolupracující pojišťovny pojišťovacího
zprostředkovatele a na webových stránkách pojišťovacího zprostředkovatele
www.hvgroup.cz. Pojišťovací zprostředkovatel je odměňován vždy pouze
pojistitelem. Pojišťovací zprostředkovatel ani jeho vázání zástupci nejsou
odměňováni přímo zákazníkem.
Vázaný zástupce:
Vázaný zástupce prohlašuje, že má smluvní
povinnost vykonávat zprostředkování pojištění pro pojišťovacího
zprostředkovatele, společnost MT KLIENT SERVIS s.r.o. Zápis vázaného zástupce
lze ověřit v registru na internetových stránkách České národní banky –
www.cnb.cz, v sekci: Registr pojišťovacích zprostředkovatelů a samostatných
likvidátorů pojistných událostí.
Vázaný zástupce nemá žádný přímý ani
nepřímý podíl na hlasovacích právech a kapitálu pojišťovny, se kterou má být
pojištění sjednáno ve výši vyšší jak 10%. Pojišťovna, se kterou má být
pojištění sjednáno, ani žádná z osob danou pojišťovnou ovládající nemá přímý
ani nepřímý podíl na hlasovacích právech a kapitálů vázaného zástupce ve výši
vyšší jak 10%.
Zaměstnanec pojišťovacího zprostředkovatele:
Zaměstnanec pojišťovacího zprostředkovatele
je odměňován mzdou, jejíž motivační složka je ovlivněna mimo jiné kvalitou jím
poskytovaných služeb.
„Pojišťovací zprostředkovatel“ potvrzuje, že
svoji činnost vykonává s odbornou péčí, chrání zájmy spotřebitele, neuvádí
nepravdivé, nepřesné, nedoložené, neúplné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a
informace, nezamlčuje údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.
Na žádost klienta mu sdělí způsoby svého odměňování. Nebude poskytovat v
souvislosti se svou činností klientovi neoprávněné výhody finanční, materiální
či nemateriální povah.
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Kdo jsme a proč zpracováváme Vaše údaje?
MT KLIENT SERVIS s.r.o. je makléřská
společnost, která zprostředkovává pojištění. Ochrana osobních údajů je pro nás
velmi důležitá, proto vždy postupujeme v souladu s právními předpisy a
osvědčenými mezinárodními standardy.
Pro lepší pochopení toho, jak s osobními údaji pracujeme,
jsme jejich zpracování rozdělili na dva základní bloky - zpracování bez
nutnosti udělení souhlasu a zpracování vyžadující Váš souhlas.
Zpracování osobních údajů bez nutnosti zvláštního
souhlasu
Do této oblasti patří zejména zpracování
údajů, které souvisí s nabídkou a poskytováním našich služeb. Může jít o Vaše
osobní údaje (zájemce/pojistník), ale i údaje dalších účastníků smluvního
vztahu nebo jinak dotčených osob (pojištěné osoby, poškození atp.). Bez těchto
údajů Vám nemůžeme naše služby nabídnout ani poskytnout. Proto zákon v tomto
případě nevyžaduje ke zpracování údajů Váš zvláštní souhlas. Pokud byste nám
potřebné údaje nesdělili, nemůžeme s Vámi smlouvu vůbec uzavřít.
Podobně to platí také pro případ zpracování
údajů za účelem ochrany Vašich či našich práv a zájmů (např. prevence a
odhalování trestné činnosti, šetření škodních
událostí, vymáhání práv, případně plnění úkolů veřejného zájmu).
V případě dokumentů a procesů provádíme
analýzy zejména za účelem zlepšování klientského servisu.
Právní předpisy nám rovněž v některých případech ukládají
povinnost Vaše osobní údaje zpracovávat. Jde zejména o zpracování za účelem:
• plnění informačních povinností či výměny
informací a poskytování součinnosti dle zvláštních zákonů (zejm. zákon o
pojišťovnictví apod.)
• uchování údajů dle zákonných požadavků
aj.
Zpracování osobních údajů se souhlasem subjektu údajů
Zpracováni pro jiné účely (viz níže)
provádíme s Vaším souhlasem. Poskytnutí takového souhlasu je dobrovolné,
nicméně v některých případech může být předpokladem sjednání a poskytování
služby. Souhlas se zpracováním lze kdykoli odvolat, na předchozí zpracování ale
nemá odvolání souhlasu vliv.
S Vaším souhlasem můžeme zpracovávat údaje pro tyto
účely:
• Marketing - Nabídka pojišťovacích a
souvisejících finančních služeb nebo jiných obchodních sdělení
Ø Oslovování může probíhat po dobu trvání závazků ze
smluvního vztahu a 5 let po jeho skončení písemnou, elektronickou nebo i jinou
formou, při využití poskytnutých osobních údajů uvedených výše (vyjma citlivých
údajů).
Ø Sdělením elektronického kontaktu souhlasíte, abyste byl v
rámci obchodních sdělení kontaktován elektronickou formou i v záležitostech
týkajících se dříve sjednaných pojištěni.
• Poskytování služby v případě některých
produktů, které vyžaduji údaje podléhající souhlasu dotčené osoby (zejm.
citlivé údaje, například údaje o zdravotním stavu v pojištění osob).
Jaké údaje zpracováváme?
Zpracováváme zejména údaje, které
potřebujeme k nabídce a poskytování našich služeb. Bude se tedy zjednodušeně
řečeno jednat o všechny údaje, které jsou ve smlouvách nebo jiných podobných
formulářích. Tam, kde je to z hlediska vlastnosti produktu nezbytné, se může
zpracování týkat i dalších osob (zaměstnavatel, poškozený apod.).
Někdy budeme vaše údaje spojovat s dalšími
informacemi a vytvářet tak údaje nové. To je důležité hlavně pro výplatu
pojistného plnění nebo dodržování našich zákonných povinnosti (např. prevence
podvodů). Pokud jste souhlasili, případně neodmítli možnost dostávat od nás
reklamní nabídky, pak můžeme také hodnotit vaše údaje, abychom vám nabízeli
skutečně jen to, co pro vás bude zajímavé.
Může jít o adresní a identifikační údaje
(mj. datum narození, identifikující údaj, státní příslušnost, daňové
rezidenství), údaje o sjednaných službách, finanční údaje, citlivé údaje (zejm.
zdravotní stav) a další údaje, které nám sdělíte, nebo zjistíme v průběhu
poskytování služeb včetně údajů, které v souvislosti s našimi závazky vytvoříme
zpracováním údajů takto získaných.
Odkud údaje získáváme a co s nimi děláme?
• přímo od Vás při uzavření a plnění
smlouvy
• od jiných osob, pokud k tomu dáte souhlas
(poskytovatelů zdravotních služeb, zdravotnických zařízení apod.), pokud je to
nezbytné pro plnění závazků ze smlouvy (poškozené osoby, orgány veřejné moci
apod.) anebo pokud tak stanoví právní předpisy
• z veřejně dostupných rejstříků, seznamů,
evidencí nebo webových stránek (např. insolvenční rejstřík, obchodní rejstřík,
živnostenský rejstřík, katastr nemovitostí apod.)
Příjemci a zpracovatelé
Osobní údaje mohou vedle správce, jeho
zaměstnanců a osob pro něj činných zpracovávat také smluvní zpracovatelé
(pojišťovací zprostředkovatelé, poskytovatelé IT technologií ke zpracování
osobních dat, asistenční společnosti a zajistitelé), a to jak v ČR, tak v
zahraničí. Pro případ reklamních
nabídek to jsou i naši obchodní partneři.
Veškeré osoby, které s osobními údaji přicházejí do styku v rámci plnění svých
pracovních či smluvně převzatých povinností, jsou vázány mlčenlivostí a
dodržují
dostatečné standardy zabezpečení Vašich
údajů. V rámci oprávněného zpracování můžeme osobní údaje předávat i dalším
osobám Zásady ochrany osobních údajů (ZOOÚ 2018-01) 3 (např. výměna informací
za účelem prevence podvodů apod.). Pokud k tomu mají zákonem daný důvod, mohou
získat přístup k osobním údajům i další třetí strany (např. policie a jiné
orgány veřejné moci).
Předávání údajů do zahraničí
Vaše osobní údaje mohou být předávány ke
zpracování v rámci EU (např. zajistitelům, poskytovatelům IT technologií). V
souladu se zákony, nebo pokud s tím souhlasíte, můžeme osobní údaje předávat i
do zemí mimo EU. Zpracovatelé vždy dodržují minimálně stejný standard
zabezpečení Vašich údajů jako my samotní.
Jak s údaji pracujeme?
Způsob zpracování
Osobní údaje jsou u nás důsledně chráněny.
Zpracování osobních údajů probíhá manuálně i v elektronických informačních
systémech, které podléhají fyzické, technické i procedurální kontrole. Za
účelem ochrany dat máme nastavený bezpečnostní mechanismus zahrnující
technická, organizační a personální opatření.
Automatizované rozhodování a profilování
Automatizovaným rozhodováním je takové
zpracování údajů, které má pro Vás podstatné důsledky a na kterém se přímo
nepodílí žádní lidé. Využívají se k němu výhradně automatické prostředky (aplikace,
software, algoritmy apod.). Profilování pak znamená automatizované zpracování
údajů za účelem zhodnocení určitých osobních aspektů člověka (pracovní výkony,
ekonomická situace, zdraví, chování, preference nebo sledování polohy).
Automatizované rozhodování bývá často nedílnou součástí poskytnutí a plnění
nabízené služby (např. procesy hodnocení pojistného rizika). Někdy nám
automatizované zpracování ukládá zákon. V těchto případech se nevyžaduje Váš
zvláštní souhlas. Ostatní případy využití automatizovaného rozhodování mohou
být součástí doplňkových služeb. O účelu a smyslu takového zpracování Vás vždy
informujeme a necháme Vás svobodně se rozhodnout, zda nabízenou službu
využijete. V případě, kdy by automatizované rozhodování pro Vás mělo podstatné
důsledky (např. by vedlo k neuzavření smlouvy, k zamítnutí výplaty plnění,
změně podmínek sjednané služby apod.) máte právo nechat takové rozhodnutí
přezkoumat, vyjádřit se k němu a případně ho napadnout.
Jak dlouho osobní údaje uchováváme?
Pokud není jinde uvedeno jinak,
zpracováváme a uchováváme osobní údaje po dobu nezbytně nutnou k zajištění
všech práv a povinností plynoucích ze smlouvy, a dále po dobu, po kterou jsme
povinní údaje uchovávat podle obecně závazných právních předpisů. V případě
udělení souhlasu pro marketingové účely (vč. případného profilování za účelem
nabídky vhodného zboží a služeb) tato doba činí 5 let od skončení smluvního
vztahu, v ostatních případech vyplývá doba zpracování z účelu zpracování anebo
je dána právními předpisy.
Jaká jsou Vaše práva?
1. Každý, jehož osobní údaje zpracováváme,
může požadovat informaci o zpracovávání svých osobních údajů a přístup k nim. V
případě opakovaného požadavku na informace a výpis zpracovávaných údajů máme
právo požadovat přiměřenou úhradu nákladů.
2. V případě, že zjistíte nebo se
domníváte, že se zpracování osobních údajů provádí v rozporu s ochranou Vašeho
soukromého a osobního života nebo v rozporu s právními předpisy, můžete:
• požádat
nás nebo i zpracovatele o vysvětlení;
•
požadovat, abychom odstranili takto vzniklý stav, zejména můžete požadovat
opravu, výmaz, omezení nebo likvidaci osobních údajů;
• máte
právo vznést námitku. O vyřízení Vaší žádosti Vás vždy bez odkladu informujeme.
3. Máte též právo kdykoliv se obrátit se
svým podnětem nebo stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Seznam subjektů, které mohou přijít do styku s osobními
údaji klientů
Správci (dle uzavírané smlouvy):
• MT KLIENT SERVIS s.r.o., Kamýk nad
Vltavou 11, 262 63 Kamýk nad Vltavou
• Allianz pojišťovna, a.s., Ke Štvanici
656/3, 186 00 Praha 8 Karlín
• AXA pojišťovna, a.s., Lazarská 13/8, 120
00 Praha, Nové Město
• Česká podnikatelská pojišťovna a.s., VIG,
Pobřežní 665/23, 186 00, Praha 8, Karlín
• Generali Česká pojišťovna a.s., Spálená
75/16, 110 00 Praha 1
• ČSOB Pojišťovna, a.s., člen holdingu
ČSOB, Masarykovo nám. 1458, 530 02 Pardubice
• DIRECT pojišťovna, a.s., Nové sady
996/25, 602 00 Brno
• Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG,
Pobřežní 665/21, 186 00 Praha 8
• Slavia pojišťovna a.s., Revoluční 655/1,
110 00 Praha Staré Město
• UNIQA pojišťovna, a.s., Evropská 810/136,
160 00 Praha 6
• Pojišťovna VZP, a.s., Ke štvanici 656/3,
186 00 Praha 8
Zpracovatelé, kterým jsou předávány osobní
údaje pro účely plnění smluvního vztahu, případně pro nabídku obchodu a služeb,
zejména:
• MT KLIENT SERVIS s.r.o., Kamýk nad
Vltavou 11, 262 63 Kamýk nad Vltavou
• Podřízení pojišťovací zprostředkovatelé
• Orgány veřejné moci (ČNB, Finanční arbitr
apod.) a soudy (zejm. při plnění našich zákonných povinností)
• Auditoři nebo jiné nezávislé osoby
zajišťující plnění zákonných povinností
• Poskytovatelé nebo provozovatelé
informačních technologií
• Poskytovatelé služeb nezbytných pro výkon
naší činnosti (administrativní činnosti, archivace, právní poradenství, správa
pohledávek apod.)
• Poskytovatelé zdravotních služeb (při
šetření pojistných událostí)
• Poskytovatelé servisních služeb (při
šetření pojistných událostí a pojistném plnění)
• Samostatní likvidátoři pojistných
událostí
• Zajistitelé